VISIGN
Film&Photography

Blog

Weekly Inspiration #3

Viral Video. To wyrażenie podsumowuje dążenia większości twórców contentu video. 
Viral'em określamy utwór, który w krótkim czasie osiąga niesamowite zasięgi i ogromną ilość wyśweitleń oraz udostępnień w internecie i - w szczególności - w social media.

Najczęściej viral'ami stają się klipy krótkie i zabawne lub straszne czy tragiczne. Dużo rzadziej spotykamy się z klipem reklamowym który jest w stanie wygenerować równie ogromne zainteresowanie, a co za tym idzie niesamowicie zwiększyć konwersję produktu czy usługi a zarazem jej sprzedaż. Jednym z najlepszych przykładów z ostatnich lat jest klip Dollar Shave Club - marki produkującej jednorazowe maszynki do golenia w modelu abonamentowym, które są dostarczane automatyczne co miesiąc do domu klienta. Pomysłowe video poniżej: 

Klip stworzony za około 4,5 tysiąca $ w ciągu pierwszego dnia wygenerował 12 tysięcy zamówień(!), a do dziś przekroczył ponad 25 milionów wyświetleń na YouTube, czego efektem było przekształcenie małego start-up w firmę posiadającą trzy miliony stałych klientów, którą właściciel sprzedał za miliard $ koncernowi Unilever.

Jak widać, potencjał video jest naprawdę nieograniczony.

Andrzej Suwara